[O2] Silnik gaśnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MoFoSN
    Drive
    • 2009
    • 47

    [O2] Silnik gaśnie

    mam pytanko gdzie na podkarpaciu moge obszyc skóra kierownice.Pozdrawiam 8)
  • tomil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1179

    #2
    [O2] Silnik gaśnie

    No i stało się. Octa mnie dość mocno zawiodła, ale od początku.
    Dziś w trakcie dojazdu do świateł zaświeciła się kontrolka ładowania, poczułem lekki spadek mocy (dopiero później zajarzyłem o co chodzi). Nie przejmując się zbytnio pojechałem dalej. Do celu jednak nie dojechałem- na światłach (właściwie przy dojeździe- na luzie) silnik zgasł i nie chciał już odpalić.
    Po kilkunastokrotnym próbowaniu odpalenia zaświeciła się kontrolka wspomagania kierownicy na pomarańczowo- po kilku kolejnych próbach odpalenia zgasła. Nie działał układ komfortu, pomimo przekręconego kluczyka (szyba automatycznie nie podjeżdżała do góry).
    Po przewiezieniu auta (z niemałymi przygodami) pod serwis Skody (który okazał się być zamknięty) spróbowałem jeszcze raz odpalić. Po niemałych trudach, kilkunasto sekundowym kręceniu i dodawaniu gazu, silnik odpalił i pracował normalnie. Radość nie trwała jednak długo, gdyż przy kolejnym dojeździe do świateł silnik zgasł.
    Znów po wielkich trudach udało się go odpalić. I tak jeszcze kilka razy.
    Zauważyłem, że czasami, gdy samochód stoi, nie trzyma obrotów- spadają poniżej 700. Gaszenie silnika pojawia się najczęściej przy zejściu z 3-3,5 tys. obr. na luzie. Poza tym żadnych błędów. Przy zrzuceniu na luz z 1500 obr. wszystko OK. Poza tym silnik pracuje równo, żadnych problemów.
    Samochód ma 2 lata z haczykiem i 46 tys. przebiegu, od ostatniego przeglądu minęło pół roku i jakieś 10 tys. km.
    Czy ktoś miał takie problemy?
    It doesn't matter what we're losing
    It only matters what we're going to find!

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      nie piszesz o ładowaniu- kontrolka gaśnie jak uruchomisz motor? przy dużym spadku napięcia odcina komfort-tryb awaryjny. może wtryskiwacz, może czas na filtr paliwa(przebieg trochę mały na te objawy-ale nigdy nie wiadomo). występują też takie akcje przy zamienionych przewodach na filtrze paliwa.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        tomil, podpinałeś VAGa? Ja miałem coś podobnego na gwarancji i winny był alarm. Pomogło aktywowanie alarmu, wywołanie alarmu, żeby wyła syrenka, wyłączenie alarmu. Po podpięcie VAGa wszystkie urządzenia miały zgłoszony błąd komunikacji po CANie. Widać alarm zwiesił CANa. Jak dotąd już mi się to nigdy nie zdarzyło. Z cech charakterystycznych było jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka, obroty wentylatora chłodnicy szły od razu na maxa.
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Jakieś błędy na VAG-u ?
          A może zatankowałeś jakiś syf ? że silnik zgasł , to że potem nie działały szybki to może być efekt męczenia akumulatora przy próbie rozruchu i nadwyrężenie go.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • tomil
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1179

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            nie piszesz o ładowaniu- kontrolka gaśnie jak uruchomisz motor?
            Jak już uda się odpalić (po zatrzymaniu) to wszystko OK- żadna kontrolka się nie świeci- silnik pracuje jak złoto- nawet najmniejszego telepnięcia.
            Jeśli nie zgaśnie sam z siebie- w zasadzie odpala za dotknięciem.
            Zamieszczone przez robekcool
            może czas na filtr paliwa(przebieg trochę mały na te objawy-ale nigdy nie wiadomo). występują też takie akcje przy zamienionych przewodach na filtrze paliwa.
            Filtr może- nie zmieniałem jeszcze, dlatego też zamienione przewody wykluczam.
            Zamieszczone przez shado
            podpinałeś VAGa
            Chciałem- niestety ASO było zamknięte :evil: . Chyba dziś zrobili sobie wolne.
            Vaga niestety nie posiadam, chyba czas na zakup.
            Notlaufy i inne takie wykluczam- samochód jeździ normalnie- tylko przy zrzuceniu na luz, po pedale w podłodze do 4000 tys. obr., obroty raz spadają do planowych 850, czasem 700-800 falują, czasem spadają do 800-900 i od razu w dół do zera. Ale jak jeździ- to zupełnie normalnie- przyśpiesza w pełni.
            Zamieszczone przez shado
            Pomogło aktywowanie alarmu, wywołanie alarmu, żeby wyła syrenka, wyłączenie alarmu
            Nie wiem czy to miało wpływ- tak właśnie zrobiłem- siedziałem w samochodzie, włączyłem alarm i przekręciłem kluczyk. Tu odpalenie niemożliwe- silnik kręci, ale obroty nie podnoszą się nawet troszkę- świeci się kontrolka ASR.
            Po wyłączeniu alarmu kontrolka gaśnie.
            Obstawiałem jeszcze paliwo- mam z pewnością letnie. Ale dolanie dodatku STP nic jeszcze nie dało.
            Wiem, że bez podłączenia do VAG'a to wróżenie z fusów, ale w sobotę wieczorem, przed świętem nic lepszego mi nie przychodzi do głowy.
            Dlatego czekam na jakieś wskazówki.
            It doesn't matter what we're losing
            It only matters what we're going to find!

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez tomil
              Wiem, że bez podłączenia do VAG'a to wróżenie z fusów, ale w sobotę wieczorem, przed świętem nic lepszego mi nie przychodzi do głowy.
              Dlatego czekam na jakieś wskazówki.
              wsiadaj w auto i podjedź, mam VAG-a to przeskanujemy.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #8
                Zamieszczone przez loru
                A może zatankowałeś jakiś syf ?
                Jak pisałem- samochód normalnie idzie jak burza, więc słabej jakości paliwo wykluczam- Verva ON. Może dlatego, że letnie, ale gasłby za każdym razem.

                [ Dodano: Sob 31 Paź, 09 20:00 ]


                Znalazłem taką informację- czy ktoś może mi to przetłumaczyć na nasze. Na LCP też taki temat był i też zimne luty.
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  To dotyczy starej Octy na pompie, w PD nie ma takiego przekaznika od pompy
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    tomil, przekaźnika 109 chyba faktycznie nie ma w BXE ( ja mam w skrzynce tylko 100 ), ale sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki w skrzynce obok aku i wewnątrz auta ( najlepiej każdy wyjmij i włóż na miejsce tak by być pewnym, ze wszystkie mocno siedzą ). Dodatkowo sprawdź przekaźniki i wtyczki w skrzynce centralnej elektryki ( pod kierownicą ). Te objawy, które podałeś ( kontrolka wspomagania kierownicy, nie działające w opcji automatycznej szyby itd ) występują zawsze po odłączeniu aku ( lub znacznym spadku napięcia ) i przy ewentualnym wyjęciu niektórych bezpieczników.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • tomil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1179

                      #11
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      ale sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki
                      Może wszystko układa się w logiczną całość- nie działa podgrzewanie szyby tylnej- czyli gdzieś walnięty bezpiecznik- ale wczoraj sprawdzałem i wszystkie są OK.

                      [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 14:17 ]
                      Chyba znalazłem winowajcę- tylko zachodzę w głowę jakim cudem wcześniej nie było takich objawów.
                      Wyjątkowo wziąłem do ręki instrukcję obsługi samochodu i czytam rozdział o bezpiecznikach. I tak:
                      Nr 25 Bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby- powinien być 25 A, była 10 A- spalony,
                      Nr 27 Przekaźnik pompy paliwa- pusty, powinien być chyba?
                      Nr 29 Sterownik silnika- pusty, powinien być?
                      Nr 30 Wtryskiwacze (slinik wysokoprężny)- pusty, powinien być?

                      Najciekawsze jest to, że w bezpiecznikach nie grzebałem- więc jakim cudem ten samochód jeździł?
                      Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby sprawdzić jaki układ bezpieczników ma u siebie?
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        Tak to wygląda u mnie...




                        a tak w komorze silnika ( E-box )...

                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • tomil
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1179

                          #13
                          kowal 2002, Dzięki , pomógł poleciało.
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8162
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            tomil, autko juz pali?
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #15
                              piotrek_os, autko paliło- tylko czasem gasło.
                              Po sprawdzeniu ze zdjęciami bezpieczników okazało się, że jest nieźle napieprzone :evil: . Jak już wcześniej nadmieniłem, zamiast 25A na ogrzewaniu szyby miałem 10A :? . I brakowało dwóch bezpieczników :roll: . Nie wiem dlaczego wcześniej nie było takich objawów. Może dopóki 10A działała nie było przez to problemu.
                              Teraz jest OK - nawet po ostrym przegazowaniu obroty spadają do planowych 850 i tam zostają. Wróciła wiara w auto- powiem szczerze, że wcześniejsze dwa Fiaty nigdy mi takiej niespodzianki nie zrobiły. Mam wrażenie, że jednak w serwisie ktoś musiał grzebać w bezpiecznikach- może komuś zabrakło 25A a na podmiankę miał tylko 10A.
                              Dzięki panowie za pomoc, szczególnie:
                              kowal 2002, za zdjęcia- to się nazywa odpowiedź na prośbę:
                              Zamieszczone przez tomil
                              Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby sprawdzić jaki układ bezpieczników ma u siebie?
                              I druga osoba, która zasługuje na gorące podziękowania to loru, zaofiarował się, że przyjedzie z VAG-iem, na szczęście nie ma takiej potrzeby.
                              Wszyskim Wam dziękuję za okazaną pomoc.
                              A i jeszcze jedno:
                              Wczoraj podczas holowania auta urwała się linka. Auto stanęło tuż przed skrzyżowaniem. Zanim holujący zdąrzył dobiec, kolega z forum Vectra Unlimited pomógł zepchnąć auto.
                              Słabą reklamę zrobiłem Octavce, mówił że nosi się z planami zamiany Vectry na Octavię.
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8162
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                tomil, to teraz tylko dziekowac, że ASO było zamknięte!!!!! Pół auta by Ci rozebrali..... :diabelski_usmiech
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #17
                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                  to teraz tylko dziekowac, że ASO było zamknięte!!!!! Pół auta by Ci rozebrali.....
                                  I tak pozwoliłbym tylk ona podłączenie pod VAS-a. Ale pewnie gdybym zostawił to MOŻE jakiś kumaty poprawiłby bezpieczniki a skasowaliby mnie za wymianę połowy silnika. Szczerze mówiąc przy zgaśnięciu myślałem, że silnik odleciał, taka kolejność- pękł pasek klinowy, wmielił się w rozrząd i kaput. Zwłaszcza że parę kilometrów wcześniej zaświeciła się kontrolka ładowania- ale początkowo myślałem, że to tylko uśliźnięcie paska.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    tomil, i fajnie . A sprawdzałeś też bezpieczniki w E-box-ie? Bo osobiście to bym raczej postawił na problemy tam, niż w tej skrzynce wewnątrz ( oczywiście mogę się mylić )... Jeśli faktycznie nie było bezpieczników a auto działało to faktycznie ktoś musiał coś namieszać. ASO nie zakładało Ci przypadkiem alarmu? Oni robią jakieś dziwne podłączenia, odcięcia itp, może jakiś praktykant robił i trochę pokręcił...
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • tomil
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 1179

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      ASO nie zakładało Ci przypadkiem alarmu?
                                      Zakładało.

                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      A sprawdzałeś też bezpieczniki w E-box-ie?
                                      Tak, wszystko OK.

                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      może jakiś praktykant robił i trochę pokręcił
                                      Tylko kurna dlaczego w miejsce 25A wstawił 10A :roll:

                                      Najważniejsze, że już jest OK. Jeszcze raz dzięki Panowie za pomoc.
                                      It doesn't matter what we're losing
                                      It only matters what we're going to find!

                                      Komentarz

                                      • zakum7
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 53

                                        #20
                                        Tylko kurna dlaczego w miejsce 25A wstawił 10A

                                        Już ci odpowiadam 10A szybciej się przepali tzn. przy mniejszym przepięciu. Założyli mniejszy bo jak grzebali przy elektryce i robili jakieś kombinacje alpejskie to wiadomo co się może dziać i żeby nie poszło pół instalacji zapobiegliwi "fachowcy" z ASO włożyli mniejszy bezpiecznik aby w razie problemów szybko się przepalił i nie było większych szkód. Tak w razie co. Dziwi mnie tylko że wyjęli dwa inne. Magiki za dyche.

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          #21
                                          Zamieszczone przez zakum7
                                          Magiki za dyche.
                                          ASO :evil:
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          Pracuję...